• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: Het monitoren van uw sociale kanalen

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Met de opkomst van social media heeft Microsoft een aantal nieuwe toevoegingen aan haar CRM systeem bijgevoegd die zich specifiek focussen op de sociale interacties met uw klanten.

Een van de nieuwe functies in Microsoft Dynamics CRM is het monitoren van uw sociale netwerken om zo uw klanten, partners, prospects en zelfs uw concurrenten nauwlettend te kunnen volgen. Het monitoren van uw sociale netwerken vergt veel tijd indien u dit laat doen door uw medewerkers. Consumenten communiceren niet alleen met elkaar, maar ook met uw bedrijf. Hierdoor wordt het lastig om deze data te scheiden en effectief te kunnen gebruiken. Daarnaast communiceren vele bedrijven via verschillende kanalen, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Instagram. Met Microsoft Dynamics CRM kunt u eenvoudig, snel en efficiƫnt relevante data halen uit uw interacties met uw klanten op elk willekeurig sociaal netwerk.

Social kanalen openen de deur naar informatieve gesprekken met uw klanten. Door het monitoren van gesprekken leert u uw doelgroep kennen en komt u de specifieke behoeften, voorkeuren en meningen van uw klanten te weten. Deze bevindingen kunt u vervolgens gebruiken om uw assortiment en of service op aan te passen. Bovendien, een klant die een positieve ervaring heeft gehad met uw bedrijf zal sneller geneigd zijn om aankopen te doen bij u in plaats van de concurrent.

Daarnaast kunt u met het monitoren van uw sociale kanalen snel en eenvoudig de klant voorzien van informatie en antwoorden op de door hen gestelde vragen. Klanten vinden waarderen een snelle response met uw deskundige kennis of oplossing voor een probleem. Met een CRM systeem heeft u daarnaast snel toegang tot gegevens van eerdere contactmoment van de klant die weer bijdragen aan een gestroomlijnde klantbeleving.

Het monitoren van uw sociale kanalen wordt steeds meer een deel van de dagelijkse gang van zaken. Microsoft Dynamics CRM heeft een effectieve manier om de relevante informatie te filteren die verspreid worden op uw sociale netwerken. Bent u geĆÆnteresseerd in (social) CRM en wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.