• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: haal meer uit uw leads

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Een veel voorkomend probleem binnen organisaties is dat een groot deel van de leads die marketing heeft binnen gehaald, niet gebruikt wordt door de sales afdeling. Dit is een tweeledig probleem: het is natuurlijk zonde van het werk dat de marketing afdeling heeft gestoken in het genereren van deze leads en voor de sales afdeling is het lastig dat veel van de leads die ze toegeschoven krijgen niet geschikt zijn. Een goed CRM systeem kan dit probleem echter oplossen.

Door gebruik te maken van CRM kan de sales afdeling precies zien hoe marketing de leads binnenhaalt. Marketing kan zo ook inzien wat sales doet met de leads. Hier kunnen de twee afdelingen vervolgens over sparren om te kijken wat beide afdelingen beter kunnen doen. Zo kan bijvoorbeeld gekeken worden naar wat marketing kan doen om geschiktere leads te vinden voor de sales afdeling, maar ook wat sales kan doen om ze beter op te volgen.

Als iedereen gebruik maakt van CRM om vast te leggen wat ze doen, krijgen beide afdelingen meer inzichten in wat er gebeurt. De marketing afdeling kan zo analyseren wat het salesteam doet en of hun procesĀ  goed werkt of niet. Het salesteam is beter op de hoogte van de marketingactiviteiten- en campagnes en zullen hierdoor beter in staat zijn de leads goed op te volgen. CRM kan de samenwerking tussen deze twee afdelingen sterk verbeteren. Doordat beide teams inzicht hebben in wat de ander doet, kan beter bijgestuurd worden en geanalyseerd worden wat werkt en wat niet. Als resultaat zullen betere leads binnen gehaald kunnen worden door marketing en zal de opvolging hiervan door sales ook beter gaan.

Door gebruik te maken van Microsoft Dynamics CRM zullen de sales- en marketing afdelingen beter kunnen samenwerken. Door inzicht te krijgen in de processen en werkzaamheiden van het andere team, kan bijgestuurd worden. Hierdoor kunnen betere leads gegenereerd worden voor de sales afdeling en kan het salesteam deze beter opvolgen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan!

Probeer gratis demo