• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: functies voor verhogen interne productiviteit

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Ook binnen uw organisatie zullen medewerkers er tegenaan lopen dat ze meer taken hebben dan ze in een dag kunnen afkrijgen, of dat ze simpelweg het overzicht niet meer kunnen bewaren. Dit kan leiden tot uitstellen, stress en verlaagde productiviteit. Dynamics 365 kan medewerkers helpen meer efficiënt en productief te werk te gaan.

Er zijn een aantal redenen te bedenken waardoor medewerkers werk beginnen uit te stellen of niet meer door hun werk heenkomen: gebrek aan motivatie, niet weten hoe ze de taak goed moeten uitvoeren, angst om te falen, gebrek aan overzicht, het hebben van teveel taken, etc. Microsoft Dynamics 365 biedt mogelijkheden die kunnen helpen bij het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden en draagt zo bij aan hogere productiviteit binnen de organisatie.

  • Doelstellingen: in CRM kunnen medewerkers doelen stellen. CRM houdt de voortgang in de gaten, zodat gezien kan worden of doelen bereikt worden of niet. Dit kan medewerkers motiveren beter te presteren.
  • Gamification: deze nieuwe functionaliteit in Dynamics 365 maakt het mogelijk om ‘wedstrijden’ op te zetten, op basis van KPI’s. Dit kan medewerkers onderling motiveren om het beste resultaat te behalen.
  • Goed ingericht systeem: een goed ingericht CRM-systeem draagt bij aan betere organisatie en meer overzicht. Alle informatie die medewerkers nodig zijn op één plek te vinden die eenvoudig toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. Zo kan bijvoorbeeld gezien worden waar je je bevindt in een opportunity en welke stappen gezet moeten worden om deze te sluiten. CRM kan automatisch taken creëren, zoals wanneer ene klant gebeld moet worden, wanneer een follow-up e-mail gestuurd moet worden, wanneer een offerte de deur uit moet, etc.
  • Learning path: deze nieuwe feature in Dynamics 365 is ontwikkeld om nieuwe gebruikers op weg te helpen. Deze functie helpt medewerkers snel wegwijs te maken in Dynamics 365. Het mooie is dat dit aangepast kan worden aan uw organisatie of de rol van een medewerker.
  • Business Process Flows: hiermee kan bij leads, verkoopkansen en cases een uitgestippeld proces gegeven worden voor het sluiten van deals of het afronden van activiteiten. Hiermee wordt verteld welke stappen gezet moeten worden. Dit helpt medewerkers bepaalde werkzaamheden uit te voeren waarvan ze eerst wellicht niet zo goed wisten hoe ze dit moeten aanpakken.
  • Prioriteren: teveel taken hebben kan lastig zijn voor een medewerker. Met Dynamics 365 CRM kunnen taken geprioriteerd worden en worden ze weergegeven op een dashboard. Hierdoor kan de vooruitgang bijgehouden worden en kunnen alle uit te voeren taken op één centrale plek ingezien worden. Hierdoor is het makkelijker om bij te houden wat klaar is en wat nog gedaan moet worden. Door CRM is er één plek voor alle werk gerelateerde activiteiten, een plek die zowel op desktop, tablet als telefoon beschikbaar is.

Wilt u meer weten over het verhogen van de productiviteit van uw medewerkers met de inzet van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren processen om het bedrijfsresultaat te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon