• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM en marketing automation integratie: de voordelen

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Met een systeem voor marketing automation kunt u uw marketingactiviteiten automatiseren vanaf een centrale plek. Marketeers houden met marketing automation een beter overzicht en betere controle over het proces van leadgeneratie- en nurturing en kunnen beter aansluiten op de customer journey. Maar een integratie van CRM en marketing automation biedt een nog betere manier van werken: de marketingactiviteiten kunnen zo naadloos aansluiten op de juiste personen op het juiste moment. Op deze manier gaan marketing en sales nog beter samenwerken. Een integratie van CRM en marketing automation biedt drie grote voordelen voor zowel de sales- als marketingafdelingen.

Betere lead nurturing
Door integratie van de twee systemen kunt u leads op het juiste moment overdragen aan de salesafdeling: op het moment dat het het meest waarschijnlijk is dat ze overgaan tot aankoop. Een marketing automation systeem gebruikt het CRM systeem om gepersonaliseerde berichten te kunnen verzenden die aansluiten op de lead. De integratie maakt lead nurturing veel eenvoudiger voor de marketingafdeling en zorgt ervoor dat de salesafdeling goed gekwalificeerde leads krijgt om mee te werken.

Samenwerking tussen sales- en marketing
De sales- en marketingafdelingen werken niet altijd even soepel samen. Door CRM en marketing automation systemen te integreren, kunnen sales en marketing wel beter samenwerken. Zo zien de marketingmedewerkers precies wat er gebeurt met de door hen aangeleverde leads door middel van rapportages en ROI van campagnes. De salesafdeling krijgt beter gekwalificeerde leads door hier vooraf richtlijnen voor in te stellen.

Verhoogde gebruikersadoptie
CRM systemen leveren lang niet altijd de gewenste resultaten op en dit komt vaak door een matige gebruikersadoptie. Door CRM en marketing automation samen te voegen wordt het systeem echter waardevoller voor de medewerkers. De salesproductiviteit verhoogt en de salesmedewerkers kunnen altijd en overal bij informatie over leads. Inzichten in de kwaliteit van de lead, websitedata, ingevulde formulieren, informatie over geopende mailingen en landingpages, alles is eenvoudig toegankelijk. Het CRM wordt onmisbaar maar daarnaast ook plezierig om mee te werken.

Microsoft Dynamics CRM biedt de mogelijkheid om marketing automation te integreren in CRM, waardoor sales en marketing beter op elkaar aansluiten en beter samen werken. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan!

Probeer gratis demo