• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: betere klantbeleving door betere samenwerking

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Voor veel organisaties is het verbeteren van de customer experience, de klantbeleving, iets wat hoog op de agenda staat. Om dit succesvol te kunnen doen is een CRM-systeem echter onmisbaar, zowel om de benodigde klantinformatie op te kunnen slaan als om door de gehele organisatie klantgericht te kunnen werken.

Klantprofielen opstellen met CRM
Om te kunnen voldoen aan de steeds hogere verwachtingen van de klant, is het noodzakelijk om de customer experience te optimaliseren. Zowel om nieuwe klanten aan te trekken als om huidige klanten te binden aan uw organisatie, doet u er goed aan met behulp van CRM de klantbeleving te verbeteren. CRM stelt u in staat om uitgebreide klantprofielen op te bouwen en aan de hand hiervan de juiste, gepersonaliseerde informatie op het juiste moment te versturen.

Een consistente boodschap uitdragen
Als u de customer journey, alle interacties die een klant heeft met uw organisatie voor aanschaf van uw product of dienst, in kaart heeft gebracht, kunt u CRM inzetten om de ervaring van de klant tijdens deze reis te optimaliseren. Dit begint met het doorbreken van silo’s: elke afdeling, elke medewerker zou onderdeel uit moeten maken van de verbetering van de klantervaring. Een klant kan immers met meerdere mensen of afdelingen in contact komen en deze contactmomenten dragen bij aan de customer experience van de klant. Iedereen moet dus een consistente boodschap uitdragen zodat gedurende de hele customer journey de klant een positieve ervaring heeft. Dit betekent dat alle kanalen en processen binnen de gehele organisatie op elkaar afgestemd moeten worden. Dit is ook noodzakelijk om als organisatie omnichannel klantenservice te kunnen bieden: een consistente service via verschillende kanalen, zoals telefoon, website of social media. CRM maakt het mogelijk om deze kanalen service te leveren met een persoonlijkere benadering, wat bijdraagt aan een betere customer experience.

Wilt u meer weten over het verhogen van de klanttevredenheid met de inzet van een CRM-systeem? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het verbeteren van het bedrijfsresultaat door de klantwaarde te vergroten met de inzet van CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon