• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: 3 Tips voor het behouden van klanten

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Het werven van nieuw klanten kost 5 á 25 keer zoveel als het behouden van bestaande klanten. Het vergroten van uw klantretentie met 5% kan er al snel voor zorgen dat uw omzet stijgt met 25% á 95%. Deze opvallende statistieken, welke afkomstig zijn uit de Harvard Business Review, laten zien dat tevreden klanten de waarde van uw bedrijf verhogen!

Het behouden van bestaande klanten staat gelijk aan meer bedrijvigheid. Bestaande klanten doen meer aankopen bij uw bedrijf, betalen een premium indien zij tevreden zijn en geen zien geen noodzaak om over te stappen op een concurrent, omdat dit vaak onzekerheid met zich meebrengt. Bestaande en tevreden klanten kunnen daarnaast fungeren als ambassadeurs waardoor u weer nieuwe klanten zult krijgen!

Maar liefst 80% van alle verkopen worden gedaan door bestaande klanten, daarom verdienen deze klanten zeker dezelfde hoeveelheid aandacht van uw bedrijf. Hier zijn drie tips om uw klanten beter te bedienen:

  1. Maak het gemakkelijk voor uw klanten om zaken met u te doen; elimineer misverstanden en ongemakken. Zorg ervoor dat er niets ontbreekt aan de behoeften van uw klanten.
  1. Reageer snel op kritieke situaties; zoals wanneer klanten direct de behoefte hebben om te worden geholpen.
  1. Creëer een communicatiepatroon met uw klanten; relaties met organisaties zijn niet anders dan relaties met mensen. Communiceer niet enkel over aankopen en maar ook over andere informatie die de relatie tussen uw bedrijf en de klant bevorderd.

Met behulp van Microsoft Dynamics CRM kunt u eenvoudig aan de eisen van uw klanten voldoen. Hiermee bevordert u de relatie tussen uw klant en bedrijf. Goede communicatie en een sterke klantenkennis zorgt ervoor dat u weet wat er speelt bij de klant en hoe u hierop kunt inspelen. Microsoft Dynamics CRM combineert processen, technologieën en personen zodat u uw klanten kunt behouden.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Microsoft Dynamics CRM in het behouden van uw klanten? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden, we helpen u graag!