• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Competitief voordeel met CRM & Social Media

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Tweederde van de consumenten is bereid zijn social media identiteit te delen met een bedrijf als daar betere service tegenover staat, wijst recent onderzoek van een customer experience leverancier uit. Sociale netwerksites zijn sterk in opkomst als kanaal voor customer care assistentie.

De onderzoekers melden dat social media kansen biedt voor dienstverleners om de klantervaring te verbeteren en de contactcenterkosten te verlagen. Door de online identiteit van klanten op sociale netwerksites te linken aan hun profielen in het CRM-systeem, evenals door big data analytics toe te passen voor het signaleren van belangrijke uitingen op social media, kunnen serviceproviders kwesties verhelpen voordat de verzoeken het contactcenter bereiken.

De resultaten liegen er niet om, 50% van de consumenten geeft de voorkeur aan social media als klantcontactkanaal. Toch geeft ook 50% van de ondervraagde consumenten aan eerst contact op te nemen via social media kanalen, maar kreeg driekwart hiervan geen reactie en moesten alsnog de klantenservice bellen. Wel is 64% van de consumenten bereid zijn social media identiteit te delen in ruil voor een betere dienstverlening. Uit het onderzoek blijkt ook dat 93% van de dienstverleners niet in staat zijn klanten te herkennen aan de hand van social media profielen en online klantinteracties niet opslaat in een CRM-systeem.

Het bieden van klantenservice via social media kanalen biedt dus enorme kansen voor organisaties. Microsoft Dynamics CRM maakt het mogelijk om iedere online klantinteractie vast te leggen in een CRM-systeem zodat een terugkerende klant optimaal geholpen kan worden. Daarnaast kunt u met Microsoft Social Engagement uw verkoop-, marketing- en serviceteams voorzien van krachtige social tools die ze helpen om inzicht te krijgen in hoe mensen denken over uw bedrijf en kunnen ze proactief communiceren met klanten via social media.

U kunt sociale gegevens aan Microsoft Dynamics CRM of Microsoft Dynamics Marketing toevoegen aan dashboards of formulieren, zoals account- of campagneformulieren. Integreer sociale interacties in een volledig klantentraject met de mogelijkheid om leads, mogelijkheden of gevallen van sociale berichten rechtstreeks binnen Microsoft Dynamics CRM Online te creƫren.

Wilt u ook voorlopen op uw concurrenten en uw klanten optimale service bieden via social media? Wij helpen u graag!