• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

ClickDimensions: best practices voor nurturing

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Marketing automation inzetten om leads en klanten op te volgen, wordt steeds belangrijker. Klanten verwachten steeds meer persoonlijk benaderd te worden en willen content ontvangen die aansluit op hun situatie en informatiebehoefte. Door ClickDimensions te integreren in uw Microsoft Dynamics CRM, kunt u dit ook doen en  betere resultaten behalen. Zo zeggen bedrijven die marketing automation gebruiken om prospects op te volgen, dat ze een stijging in gekwalificeerde leads zien van 451%.

ClickDimensions geeft zelf enkele best practices om het resultaat van de nurturing campagnes te optimaliseren, deze zetten we kort op een rij:

  • Content: stel geautomatiseerde campagnes op die content bevat die voor de ontvanger waardevol is. Elke nurturing mail moet extreem relevant zijn voor het publiek.
  • Timing: baseer het inplannen van boodschappen op het soort geautomatiseerde campagne. Een campagne voor sales-ready leads kan een kortere timeline hebben dan een campagne voor inactieve leads.
  • Consistentie: Nurture programma’s helpen om geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen. Zorg dat de boodschappen overeenkomen met het merk en deze versterken. Maar ondanks dat consistentie in de boodschap van belang is, is variatie in de content juist ook weer belangrijk. Gebruik verschillende soorten e-mails en verschillende soorten content.
  • Targeting en personalisatie: één van de vele voordelen van geautomatiseerde campagnes, is dat boodschappen aangepast kunnen worden op basis van interacties die een prospect heeft gehad met de e-mails. Gebruik deze mogelijkheden tot de volle potentie met dynamische content en gerichte boodschappen. Ontwikkel niet een reeks generieke e-mails, maar creëer gepersonaliseerde ervaringen.
  • Toestemming: wees er zeker van dat nurture e-mails geen regels overtreden wat betreft spam. Zorg dat ontvangers kunnen aangeven dat ze mails willen ontvangen, maar vooral ook dat ze zich kunnen afmelden voor deze e-mails.
  • Data: data in het CRM-systeem kan zeer waardevol zijn bij het creëren van nurture programma’s. Statistieken zoals de branche en bedrijfsgrootte (voor B2B) of geslacht en leeftijd (voor B2C), helpen om de boodschappen op maat te maken voor een specifiek publiek. Door in een systeem zoals ClickDimensions data te registreren die middels web tracking verzameld wordt, kan nog meer kennis over prospects en klanten verzameld worden. Op welke advertenties klikken mensen zodat ze op uw website belanden? Op welke pagina’s wordt de meeste tijd besteedt? Door inzicht te krijgen in welke content prospects het meest geïnteresseerd zijn, kan dit helpen om de boodschap in nurture mails nog specifieker te maken.

Wilt u meer weten over ClickDimensions en de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo

Bron: ClickDimensions