• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Betere service door kennisbeheer

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Goede klantenservice is onmisbaar als u uw klanten wilt vasthouden. Dit betekent dat klanten tijdens elke interactie snel en goed geholpen moeten worden. Het gebeurt echter nog te vaak dat medewerkers het antwoord niet kunnen vinden of dat dit veel tijd kost. Kennisbeheer, het efficiënt omgaan met informatie en middelen binnen uw organisatie, wordt dan ook steeds belangrijker.

Het belang van kennisbeheer
Uit onderzoek blijkt dat kenniswerkers gemiddeld 36% van hun dag kwijt zijn aan informatie opzoeken. Deze informatie wordt vervolgens lang niet altijd gevonden: slechts in 56% van de gevallen wordt de benodigde informatie gevonden. Daarnaast blijkt ook nog eens dat 60% van de medewerkers vier of meer systemen moet raadplegen voor ze de juiste informatie gevonden hebben. Eenvoudig toegang tot de juiste informatie kan uw medewerkers in staat stellen veel efficiënter te werken, minder tijd kwijt te zijn aan zoeken en daarnaast ook nog altijd vinden waarnaar gezocht werd.

Niet alleen voor de medewerkers is toegang tot de juiste informatie van belang, dit geldt ook voor consumenten.  Met behulp van een zelfbedieningsportaal en een pagina met veelgestelde vragen kunnen zij wanneer ze willen zelf een antwoord op hun vraag zoeken.

Betere klantenservice
Naast dat uw medewerkers efficiënter kunnen werken, kunnen ze dankzij goede kennisbeheer ook betere service leveren: klanten kunnen sneller geholpen worden en zullen vaker het antwoord krijgen waar ze naar op zoek waren. Dit zorgt voor een hogere klanttevredenheid. Uit onderzoek onder 2000 klanten wereldwijd is al eens gebleken dat een snelle reactie op klachten of vragen het meeste bijdraagt aan een ideale klantervaring. Als servicemedewerkers niet snel het juiste antwoord hebben, doet dit dus afbreuk aan de klantervaring. Maar door alle belangrijke kennis intern én extern digitaal op te slaan en beschikbaar te maken, kan de klanttevredenheid toenemen.

Met Microsoft Dynamics CRM kunt u feedback en problemen van klanten omzetten in kennisartikelen. Ook kunt u hiermee zelfservice realiseren en uw medewerkers eenvoudig toegang geven tot de kennis die ze nodig hebben. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Microsoft Dynamics CRM voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo

Bron: Microsoft