• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Betere samenwerking door centrale werkplek

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog bespraken we de rol die CRM kan spelen in het verbeteren van de customer experience. Om deze klantbeleving te optimaliseren moet echter wel iedereen in de organisatie samenwerken. Zo wordt dezelfde boodschap door de gehele organisatie uitgedragen wat een positief effect heeft op de klanttevredenheid. Maar ook voor het verhogen van de productiviteit en de salesresultaten is een goede samenwerking van belang.

In organisaties is nog weleens sprake van een eilandjescultuur. Elke persoon en afdeling heeft zijn eigen werkzaamheden en verantwoordelijkheden en houdt zich dan ook vooral daar mee bezig. Er is weinig inzicht in wat andere afdelingen doen en benodigde informatie is vaak niet centraal opgeslagen maar blijft bij een persoon of binnen een team. Hierdoor verloopt de samenwerking tussen afdelingen niet altijd even soepel, terwijl door een goede samenwerking de productiviteit, resultaten en ook de klantbeleving zullen verbeteren. Met de inzet van CRM kunt u alle processen overzichtelijk in één systeem verwerken. Met CRM-functies voor verkoop, marketing en customer service kunnen mensen van verschillende afdelingen samen, vanuit een centrale plek, aan dezelfde opportunity werken. Hierdoor wordt de samenwerking overzichtelijker, sneller en beter op elkaar afgestemd.

Werk samen aan verkoopkansen
Dankzij functies voor opportunity management in uw CRM-systeem kunnen verkoopkansen eenvoudig beheerd worden. Medewerkers van verschillende afdelingen werken vanuit een centrale plek samen om de opportunity zo goed mogelijk te benutten. Taakbeheer, altijd en overal contact met mensen binnen de organisatie, alles draagt bij aan goede samenwerking en het beter benutten van verkoopkansen.

Wilt u meer weten over hoe u de samenwerking binnen uw organisatie kunt verbeteren dankzij de inzet van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op een betere samenwerking om zo de customer experience te optimaliseren en de salesresultaten te verhogen.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon