• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Betere salesresultaten door analyse tools

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

De afgelopen jaren is het verkoopproces flink veranderd. Een klant heeft door het toenemende gebruik van mobiele applicaties en sociale media meer kennis van een product of dienst dan ooit tevoren. Klanten zijn dan ook al voor 57 procent door de sales-cyclus voordat ze überhaupt in contact komen met een verkoopmedewerker. Daarnaast hebben veel organisaties te maken met een heel competitieve markt, waardoor verkoopafdelingen snel moeten schakelen om een deal te sluiten. Goed presterende verkoopteams blijken gebruik te maken van technologieën als analyse-tools en mobiele applicaties.

Organisaties die goede verkoopresultaten behalen, zorgen dan ook dat ze precies weten wat hun klant bezighoudt. Hiervoor zetten salesafdelingen CRM-platforms in, waar ze gebruik kunnen maken van analyse tools en mobiele applicaties. Een verkoopmedewerker verwerft zo precies de juiste inzichten en kan op elk moment reageren. Goed presterende verkoopteams gebruiken data om betere beslissingen te nemen en hun verkoopdoelstellingen te behalen. Met analyse-tools weten sales-medewerkers precies waar ze de focus moeten leggen om nog productievere gesprekken te voeren met klanten en potentiële klanten.

Daarnaast worden mobiele applicaties voor verkoopmedewerkers steeds geavanceerder. De best presterende sales-teams gebruiken mobiele applicaties voor de gehele verkoopcyclus; van lead management tot sales forecasting. Maar niet alleen deze tools zorgen voor een succesvolle sales-cyclus. Cruciaal voor het success van een organisatie is een cultuur waarin sales een gezamenlijke verantwoordelijkheid is. Dit betekent dat de afbakening tussen verschillende afdelingen doorbroken moet worden en sales en marketing actief samenwerken.

Microsoft Dynamics CRM beschikt over gedetailleerde sales analyses en een mobiele applicatie, zodat uw sales medewerkers overal inzicht hebben in klantgegevens en potentiele klanten optimaal van dienst kunnen zijn.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij helpen u graag uw sales resultaten te verbeteren met Microsoft Dynamics CRM!