• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

BEND en management in Dynamics 365

Je hebt de afgelopen weken kunnen lezen op welke manieren we Dynamics 365 binnen BEND gebruiken: voor de marketing, acquisitie en het beheren van projecten. Dit is de laatste blog in deze serie, waarin we bespreken hoe we Dynamics 365 inzetten als managementtool.

Waar het allemaal op neerkomt

We hoeven echt niet rijk te worden, maar aan het eind van de dag willen we wel een gezonde onderneming zijn. Daarom gebruiken we Dynamics om rapportages te genereren die ons inzicht geven in het reilen en zeilen binnen BEND. De informatie uit de rapportages gebruiken we om bij te sturen als dat nodig is.

Een belangrijke functie daarin, is de financiële forecast. Dat houdt in dat we zien wat de te verwachten omzet per maand is, en wat we verwachten uit te geven. We spiegelen de daadwerkelijke omzet en uitgaven aan de voorspelling, om in 1 oogopslag te zien of we op koers liggen. Andersom zien we wat we per maand moeten factureren om onze doelstellingen te halen. Dit hebben we uitgesplitst per project en per consultant. Zo zien we of onze consultants voldoende facturabele uren draaien. 

Weten hoeveel werk er is

Om als management goed te kunnen sturen, wil je het liefst in de toekomst kijken. Dát gaat in Dynamics helaas nog net niet, maar we hebben een oplossing die er heel dichtbij komt. Daarvoor kijken we naar het werk dat er nu ligt en wat er binnenkort aan zit te komen. Die uren plannen we in, waarbij het aantal overgebleven uren binnen een project constant wordt aangepast aan de hand van geschreven uren. Zo zie je steeds hoeveel uur per maand er gevuld kunnen worden met werk.

Een volgende stap is dat we ook onze opportunities in de planning meenemen. Je hebt eerder gelezen dat we per potentiële klant aan kunnen geven hoe groot we de kans achten dat het project doorgaat. Deze informatie gebruiken we om vooruit te plannen. Schatten we in dat er 80% kans is dat een project van totaal 100 uur doorgaat? Dan plannen we alvast 80 uur in. 

Is onze marketing effectief?

Dynamics geeft ons ook de mogelijkheid om te zien hoe effectief onze marketing is. Dat doen we door campagnes aan te maken en aan te geven welke lead uit welke campagne voortkomt. Zo kunnen we met terugwerkende kracht bepalen hoe effectief een marketingactie is geweest en weten we hoe we onze marketing in de toekomst kunnen verbeteren.

Accountplanning in een PowerApp

Een laatste stukje functionaliteit hebben we in een PowerApp gevat, en dat is onze accountplanning. Met deze eenvoudige, maar hele functionele app kunnen we onder andere zien welke klanten voor ons het meest interessant zijn, als het gaat om de doelen die we hebben gesteld. Ook is het de perfecte manier om het contact met onze klanten te stroomlijnen en alle belangrijke details op overzichtelijke wijze op te slaan.

Meer weten?

Nu je weet hoe we Dynamics 365 bij BEND gebruiken, heb je hopelijk ideeën gekregen over hoe het pakket jouw bedrijf kan ondersteunen. Wil je meer weten of een demo zien, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!

Labels:,