• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Behaal concurrentievoordeel met goede klantervaring

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In de vorige blog hadden we het al over het belang van een goede klantenservice om te voorkomen dat uw klanten bij u weggaan. Maar nog een belangrijke reden om de klantenservice te optimaliseren, is om een concurrentievoordeel te behalen. Klantenservice zou geen losstaand iets meer moeten zijn binnen uw organisatie, maar zou onderdeel uit moeten maken van de klantreis, de customer journey. Als dit zo is en u zet actuele klantinformatie in om adequaat te kunnen handelen, kunt u zich onderscheiden met uw klantenservice en zo een concurrentievoordeel behalen.

Steeds meer kanalen
Klanten zoeken op steeds meer kanalen contact met uw organisatie en u moet dan ook op al deze kanalen aanwezig zijn om teleurstelling te voorkomen. Maar u moet deze kanalen niet alleen beschikbaar maken als servicekanaal, u moet hier dan ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Uit onderzoek blijkt dat klanten gemiddeld 4 servicekanalen gebruiken. Nummer één blijft de telefoon met 81%. E-mail staat op de tweede plek met 78%, gevolgd door live chat (64%) en web met selfservice (62%). Nadeel van de telefoon is echter wel dat mensen geen fan zijn van wachttijden, 60% hangt na één minuut weer op. 63% geeft aan liever teruggebeld te willen worden dan moeten wachten tot ze een medewerker aan de lijn krijgen. Door deze mogelijkheid aan te bieden zal de klantervaring dus beter worden.

Data omzetten in waardevolle informatie
Met behulp van een goed CRM-systeem kunt u alle servicekanalen beheren en alle contactmomenten met klanten opslaan. Door veel data op te slaan in uw CRM-systeem, maar vooral door in staat te zijn hier iets mee te doen, kunt u een concurrentievoordeel behalen. Door de data om te zetten in waardevolle informatie kunt u proactief handelen en de klantbinding versterken.

Microsoft Dynamics CRM
Microsoft Dynamics CRM biedt u de mogelijkheid om de klantenservice te verbeteren en via meer kanalen contact te kunnen hebben met klanten. Ook kan hierin alle klantdata opgeslagen worden, door dit om te zetten naar waardevolle informatie en dit proactief te gebruiken, kunt u een concurrentievoordeel behalen. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan.

Probeer gratis demo