• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

8 voordelen van cloud CRM voor MKB

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Het is voor moderne bedrijven meer een noodzaak dan een keuze om bedrijfsprocessen te optimaliseren. Maar hoewel voor grote organisaties de kosten voor software vaak wel te behappen zijn, voor MKB-organisaties zijn deze keuzes wat moeilijker om te maken. Ook deze bedrijven moeten zich er echter van bewust zijn dat een klantgeoriënteerde aanpak tegenwoordig erg belangrijk is en dit is lastig om te realiseren zonder CRM-systeem. Om de klant centraal te zetten is CRM noodzakelijk en het aantal organisaties wat gebruik maakt van SaaS CRM groeit elk jaar sterk. We zetten enkele redenen op een rij waarom MKB-organisaties zouden moeten kiezen voor CRM in de cloud. 

1. Je kan meteen aan de slag
Het implementeren van een CRM-systeem kan een ingewikkeld en langdurig proces zijn. Met CRM in de cloud kan dit echter een stuk sneller gaan. Er is geen dure apparatuur nodig, u heeft geen IT specialist in te huren om met een online CRM-systeem om te gaan en het uitvoeren van beheer en updates gebeurt vaak door de leverancier. Er zijn dus weinig technische lastigheden en er kan meteen mee gewerkt worden.

2. Het systeem kan vanaf elk apparaat geopend worden
Een systeem in de cloud is altijd en overal toegankelijk. Zo hebben medewerkers waar dan ook en wanneer dan ook informatie beschikbaar die ze op dat moment nodig hebben.

3. Moderne applicaties zijn makkelijk in gebruik
Soms schaffen organisaties CRM-systemen aan die zo complex zijn om te gebruiken, dat de medewerkers er uiteindelijk niet of nauwelijks mee werken. De meeste CRM-systemen in de cloud zijn echter erg gebruiksvriendelijk. Er hoeft alleen software aangeschaft te worden voor een maandelijkse prijs, en verder kan er meteen mee gewerkt worden.

4. CRM is er voor elk soort organisatie
Uit onderzoek is gebleken dat de markt van cloud CRM-systemen van 2014 tot 2015 met 12% gestegen is. Het laatste jaar is deze markt ook nog sterk gegroeid. Er zijn grote spelers op de markt, waaronder Microsoft, maar er zijn ook vele andere partijen. Omdat de meeste CRM-systemen in de cloud werken met een abonnementsvorm, is er geen grote investering vooraf, maar betaald u per maand, per gebruiker. Als uw organisatie groeit, kan uw CRM dus moeiteloos meegroeien.

5. CRM in de cloud is veiliger dan uw desktop
Beveiliging is vaak een issue als mensen met bedrijfsgevoelige informatie werken. Dit blijkt uit onderzoek de grootste reden te zijn dat bedrijven twijfelen of ze wel moeten kiezen voor een cloud-oplossing. Dit is dan ook waarom de meeste cloud CRM-aanbieders veel investeren in databeveiliging en dit maakt CRM-systemen in de cloud veilige plekken om uw data op te slaan.

6. U hoeft weinig te doen aan beheer
Het onderhoud en updaten gebeurt door de leverancier, dus dit neemt u veel werk uit handen. Daarnaast zorgen zij er ook voor dat het systeem altijd beschikbaar is en kunnen zij storingen erg snel oplossen. Daardoor zijn cloud CRM-systemen vrijwel altijd beschikbaar.

7. Het systeem kan aangepast worden op uw organisatie
Veel kleinere organisaties hebben geen systeem nodig met heel veel verschillende functionaliteiten. Veel systemen in de cloud kunnen dan ook zo ingericht worden dat het aansluit op uw wensen. Maar als uw organisatie groeit, kan het ook eenvoudig uitgebreid worden met andere functionaliteiten. Het systeem kan op die manier met u meegroeien. Vaak wordt er gewerkt met modules, deze kunnen toegevoegd worden aan het systeem.

 8. Moderne CRM-systemen ondersteunen integraties met andere systemen
Een CRM-systeem waar uw andere essentiële bedrijfssoftware niet in geïntegreerd kan worden is natuurlijk niks waard. De meeste systemen in de cloud ondersteunen dan ook integraties met andere systemen, zoals mailingtools, financiële software of marketing automation tools.  

Wilt u meer weten over de voordelen die een CRM-systeem een organisatie kan bieden? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon