• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

7 voordelen van kennisbeheer met CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Kennisbeheer wordt steeds belangrijker om goede service te leveren. Zowel om medewerkers in staat te stellen de klanten beter en sneller te helpen, als om de klant zelf in staat te stellen antwoord op een vraag te vinden, is het van belang om kennis centraal op te slaan met behulp van CRM. Zowel intern als extern kan met kennisbeheer voordeel behaald worden, we zetten er zeven op een rij.

  1. Door uw vertegenwoordigers te voorzien van een snelle, eenvoudig toegankelijke kennisbank, verbetert u het vermogen van uw organisatie om real-time klantenservice te leveren.
  2. Door een knowledge base voorziet u alle afdelingen van consistente en actuele informatie en antwoorden op klantvragen. Hierdoor zijn ze minder tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste informatie en hebben ze hiervoor niet meer verschillende systemen nodig.
  3. Door kennisbeheer kunt u niet alleen medewerkers, maar ook klanten in staat stellen om antwoord op hun vragen te vinden in een kennisbank met goede zoekfunctie. Zoals we al eerder schreven is self-service van belang, klanten verwachten dit steeds meer en door kennis centraal op te slaan, voldoet u aan deze verwachtingen.
  4. U zult zien dat de gemiddelde tijd die medewerkers nodig hebben om een telefoongesprek met een klant af te ronden, zal dalen doordat ze snel toegang hebben tot informatie en oplossingen.
  5. Het aantal keren dat een vraag gesteld wordt kan verlaagd worden, door veelgestelde vragen te verwerken in kennisartikelen. Deze artikelen kunnen toegevoegd worden aan een kennisbank of FAQ-pagina, waardoor klanten zelf het antwoord op zulke vragen kunnen vinden.
  6. Een kennisbank met artikelen, handleidingen en antwoord op vragen die vaak gesteld worden, zorgt ervoor dat medewerkers van de klantenservice problemen effectiever kunnen oplossen. Het aantal problemen wat is opgelost na het eerste contact zal stijgen. De tevredenheid van klanten over de service zal hierdoor toenemen.
  7. Verhoog de klanttevredenheid. Door medewerkers van de juiste tools te voorzien, worden klanten beter geholpen.

Met Microsoft Dynamics CRM zijn er veel mogelijkheden om de klantenservice en zo de customer experience te verbeteren. Zo kunnen zelfbedieningsmogelijkheden geïntegreerd worden in CRM, net als mogelijkheden voor kennisbeheer.

Wilt u meer weten over het optimaliseren van de customer experience met behulp van een CRM-systeem? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het verbeteren van de klantbeleving en het bedrijfsresultaat door de inzet van CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon