• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

6 redenen waarom u Microsoft Dynamics nodig heeft

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Er zijn veel redenen waarom u CRM nodig heeft, maar tegenwoordig is een CRM-systeem onmisbaar en noodzakelijk. We zetten de meest belangrijke redenen op een rij die aangeven wat de waarde van een CRM is en waarom u het nodig heeft. Als u al een CRM-systeem heeft waar niet de volle potentie van benut wordt, kunnen deze punten u helpen en motiveren om meer uit uw huidige CRM te halen.

Lever uitmuntende klantenservice
De primaire focus van een CRM-systeem is om u te helpen zo goed mogelijke klantenservice te leveren. Volgens Forbes is 86% van kopers bereid meer te betalen voor een betere customer experience. Ook is de kans groter dat klanten die een positieve ervaring hebben gehad, nog een keer bij dezelfde organisatie kopen of deze organisatie aanbevelen aan anderen. Elke organisatie moet zich richten op het verhogen van de klantloyaliteit en we zijn allemaal geneigd loyaler te zijn als een organisatie daadwerkelijk zijn best heeft gedaan naar ons te luisteren en ons probleem op te lossen.

Verhoog verkoop en inkomsten
Iedereen weet dat sales de sleutel is tot een succesvolle organisatie. De best mogelijke klantenservice leveren is kritiek om sales en inkomsten te verhogen, omdat hier een directe correlatie is. Customer service en verkoop gaan hand in hand. Het is waarschijnlijker dat klanten nog een keer producten of diensten afnemen en een organisatie bij anderen zullen aanbevelen, als ze een goede ervaring hebben gehad, wat dus duidelijk ook effect heeft op uw sales. CRM kan verschillende vervelende taakjes uitvoeren en zo tijd vrijmaken bij de verkoopafdeling om daadwerkelijk bezig te zijn met sales. Minder benodigde tijd voor bijvoorbeeld het versturen van follow-up mails en het creëren van quotes, maakt tijd vrij om te focussen op verkopen. Dit maakt de verkopers niet alleen productiever maar zal ook hun tevredenheid doen stijgen.

Wees georganiseerd
Een andere essentiële factor voor het succes van een organisatie, is organisatie. Er zijn veel nadelen verbonden aan het opslaan van informatie op verschillende plekken en het rekenen op oude e-mails, en er zijn duidelijke voordelen verbonden aan het opslaan van alle informatie op één plek. Een goed CRM-systeem integreert e-mails, taken en agenda’s in één overzichtelijke plek. CRM stelt een organisatie in staat alle belangrijke klantinformatie op één centrale plek op te slaan, wat het eenvoudig maakt om te updaten en updates van anderen te zien, waardoor het weer makkelijker wordt om met anderen in de organisatie samen te werken. Door CRM te gebruiken, zal uw organisatie beter georganiseerd worden wat bijdraagt aan het succes van uw bedrijf.

Gebruik historische data en help de toekomst te voorspellen
Met een goed ingericht CRM-systeem, kan alle communicatie met een (potentiële) klant opgeslagen worden. Al deze contactmomenten worden op één plek opgeslagen, wat het makkelijk maakt om even snel terug te kijken naar hoe het is verlopen bij een specifieke klant. Deze historie stelt u in staat om deze data te analyseren, zwakke plekken te identificeren en continu te blijven verbeteren. U kunt de pipeline zien met potentiële deals, wat een vrij nauwkeurig beeld geeft van hoeveel nieuwe klanten/deals u kunt verwachten in de toekomst. Een CRM-systeem stelt u in staat te leren van het verleden en te zien hoe dingen beter kunnen in de toekomst.

Gedetailleerde rapportage
Goede rapportages zijn essentieel om als bedrijf te kunnen groeien. Het is belangrijk om dingen te weten over hoe succesvol projecten bijvoorbeeld waren en om snel uw conversie ratio te kunnen vaststellen. Tijd is waardevol, dus is het verstandig om technologie in uw voordeel te gebruiken. Een effectief CRM-systeem geeft u meteen metrics op verschillende aspecten van uw bedrijf. Met gepersonaliseerde dashboards die iedereen kan maken om data in Excel te weergeven, kan snel en gemakkelijk de informatie ingezien worden die nodig is. Er kunnen rapportages gemaakt worden die helemaal op maat gemaakt zijn voor de behoeftes van uw organisatie.

Verhoogde productiviteit
Een goed CRM-systeem hebben is niet alleen voordelig voor uw verkoopteam en voor de klantenservice. Het is waardevol voor iedereen in een organisatie, omdat het hun werk makkelijker maakt en zo de productiviteit verhoogt. Een CRM hebben betekent dat medewerkers minder tijd kwijt zijn aan vervelende, tijdrovende taken.

Waarom Microsoft Dynamics de beste keuze is
Microsoft Dynamics integreert naadloos met Office 365 en andere Microsoft producten. Geen enkel ander systeem heeft zo’n goede integratie hiermee. Deze integratie geeft bedrijven de mogelijkheid om hun CRM investering zo goed mogelijk te benutten zonder andere software te moeten aanschaffen. Wat betreft data visualisatie heeft Microsoft de mogelijkheid om informatie gemakkelijk in een overzichtelijk, visueel rapport te verwerken. Met de lancering van Dynamics 365, heeft Microsoft bereikt dat er één platform is om alle applicaties te beheren, integreren en te gebruiken, en dat vanaf al uw devices.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de productiviteit te verbeteren en om de customer experience te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van processen om de klantervaring te verbeteren en het bedrijfsresultaat te verhogen.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon