• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

5 interessante updates in Dynamics CRM 2016

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Afgelopen december is Microsoft Dynamics CRM 2016 gelanceerd. Met deze update willen ze bedrijven nog beter in staat stellen om een goede, gepersonaliseerde en proactieve customer experience neer te zetten. In deze update hebben ze dan ook verbeteringen en nieuwe functionaliteiten doorgevoerd die uw medewerkers in staat stellen klantgerichter, productiever en efficiënter te werken. We zetten vijf interessante updates op een rij.

CRM-app Outlook
Deze app (alleen voor CRM online) maakt het eenvoudig om mails bij te houden en op te slaan in CRM, contactpersonen toe te voegen vanuit een mail of nieuwe records aan te maken voor mailcontacten. Deze app was al beschikbaar voor de browsers Internet Explorer en Chrome, maar nu ook voor Safari, Firefox en Outlook op Mac.

Geoptimaliseerde integratie van Excel
Om de productiviteit van met name salesmedewerkers te verhogen, heeft Microsoft het mogelijk gemaakt om in Excel gegevens te bekijken, analyses uit te voeren en wijzigingen te uploaden binnen Dynamics CRM. Switchen tussen applicaties is hierdoor niet meer nodig. Door toegevoegde ondersteuning voor mobiele CRM-apps kunnen gegevens ook op mobiele apparaten sneller weergegeven worden in Excel.

Office-apps openen binnen CRM
In de nieuwe versie van Microsoft Dynamics CRM kunnen bestanden van verschillende Office programma’s binnen CRM of binnen de mobiele CRM-app geopend worden. Hierdoor hoeft u minder te wisselen tussen de verschillende applicaties, een Word-bestand of PowerPoint presentatie kan gewoon binnen CRM geopend worden.

Offline werken op mobiel
De mobiele CRM-app heeft veel aandacht gekregen en ook het offline werken, wat ook in Dynamics CRM 2015 al kon, is nog beter geworden. Zonder internetverbinding kan data alsnog bekeken worden en ook bijwerken van de gegevens is mogelijk. Deze wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd zodra er weer verbinding met internet is. Zo kunt u ook onderweg gewoon data bijwerken.

Gepersonaliseerde verkoopdocumenten
Het maken van gepersonaliseerde verkoopdocumenten is door documentgeneratie nog eenvoudig geworden. Gegevens hoeven niet meer handmatig verzameld te worden en met behulp van vooraf gedefinieerde Excel- en Wordsjablonen kunnen de verkoopdocumenten gemakkelijk gegenereerd worden, waardoor weer tijd bespaard kan worden.

Wilt u meer weten over de nieuwe mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 2016? Neem dan contact met ons op of vraag een gratis demo aan.

Probeer gratis demo