• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

4 voordelen van mobiel CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog zijn we al ingegaan op de voordelen van CRM in de cloud. Zo is dit eenvoudig te implementeren en kunt u kosten beter spreiden. Maar vooral ook CRM wat mobiel ook beschikbaar is met een app, biedt uw organisatie veel voordelen en kansen. Met name de salesafdeling zal profiteren van mobiel CRM. We bespreken vier voordelen van mobiel CRM.

Overal toegang tot de benodigde informatie
Met een mobiele CRM-app heeft een verkoopmedewerker, maar ook medewerkers van andere afdelingen, overal toegang tot belangrijke klantinformatie. Dit zorgt er voor dat afdelingen hun (potentiële) klanten beter kunnen helpen, maar ook dat salesmedewerkers beter voorbereid een afspraak ingaan.

Halen van targets
Uit onderzoek is gebleken dat 65% van verkopers die mobiel toegang heeft tot CRM hun target haalt. Slechts 22% van verkopers zonder mobiel CRM haalt hun target. Een aanzienlijk verschil wat mobiel CRM dus zeker de moeite waard maakt. Dit grote verschil komt doordat mobiel CRM verkopers direct toegang geeft tot de benodigde informatie van de (potentiële) klant. Hierdoor kan het gesprek meer diepgang hebben en beter aansluiten op de specifieke situatie van de prospect, wat de verkoopkans groter maakt.

Onderweg gegevens bijwerken
Met een mobiel CRM-systeem kunnen medewerkers overal gegevens bijwerken. Dit hoeven ze niet meer later doen, maar kunnen ze ter plekke doen. Dit is niet alleen tijdsbesparend, maar het systeem heeft ook altijd de meest actuele gegevens. Geen internetverbinding? Met Dynamics CRM is dat geen probleem, gegevens kunnen offline ook opgeslagen worden, zodra er weer verbinding is wordt dit automatisch gesynchroniseerd.

Up-to-date informatie
Verkopers hebben altijd de meest actuele data bij de hand. Ze hebben ook onderweg zicht in verkoopkansen, leads en contacten en kunnen dit ook eenvoudig bijwerken. Daarnaast kunnen medewerkers beter samenwerken door onderweg bestanden en informatie met elkaar te delen en verzenden.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de productiviteit te verhogen en salesresultaten te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon