• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

4 voordelen van CRM in de cloud

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Als u aan de slag gaat met CRM, zult u moeten kiezen voor CRM in de cloud of CRM on-premise, een systeem wat op een server binnen uw bedrijfslocatie draait. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen, dit zijn 4 grote voordelen van CRM in de cloud.

Eenvoudig te implementeren en te onderhouden
Een CRM-traject kan een langlopend proces zijn, zeker als u voor CRM on-premise kiest. Het kan maanden duren voordat zo’n systeem volledig geïnstalleerd en ingericht is. Bij CRM in de cloud kan deze tijd aanzienlijk korter worden, er hoeft bijvoorbeeld niks op servers geïnstalleerd te worden. Daarnaast is een online CRM-systeem ook eenvoudiger te onderhouden en zijn updates makkelijker uit te voeren.

Altijd en overal toegang
Misschien wel het grootste voordeel van CRM in de cloud, is dat uw medewerkers locatie onafhankelijk kunnen werken. Het systeem is overal vanaf elk apparaat toegankelijk, als u maar een internetverbinding heeft.

Beveiliging
Wat betreft het opslaan van gegevens in de cloud wordt vaak nog gedacht dat de beveiliging hiervan niet goed is. Dit is echter niet het geval, de veiligheid van data wordt erg serieus genomen door cloud-diensten en uw data wordt dan ook goed beveiligd. Daarnaast wordt de data niet op de apparaten zelf, zoals laptops en tablets opgeslagen. Laptops en andere mobiele apparatuur raken kwijt of zijn eenvoudiger te stelen, als hier gevoelige informatie opstaat is dit een grotere ramp dan wanneer alle informatie veilig in de cloud staat.

Kostenspreiding
Als u kiest voor CRM in de cloud kunt u de kosten beter spreiden. Bij een on-premise CRM-systeem betaalt u vaak eenmalig voor de licenties, daarnaast moet een investering gedaan worden voor de installatie op de servers en voor de implementatie. Dit kan leiden tot een hoog bedrag wat u betaald, terwijl dit met online CRM gespreid wordt. Voor deze applicaties moet over het algemeen een maandelijks bedrag betaald worden, de hoogte hiervan is vaak afhankelijk van de gekozen functionaliteiten en het aantal gebruikers. Door dit abonnementsmodel heeft u geen enorm hoge kosten, maar weet u wat u maandelijks kwijt bent.

Met Microsoft Dynamics CRM online heeft u alle bovenstaande voordelen: een CRM-systeem in de cloud, wat overal en altijd toegankelijk is en wat geen upgrades en onderhoud nodig heeft. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan.

Probeer gratis demo