• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

4 overtuigende redenen dat u CRM nodig heeft

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In de veranderende markt is software voor de customer experience niet meer een ‘nice to have’, maar een ‘must-have’. Het zou een cruciaal onderdeel moeten zijn van de strategie van een organisatie om de klantbetrokkenheid te verhogen. Uit onderzoek komt naar voren dat investeren in de customer experience en de benodigde CRM-software hiervoor, een organisatie het volgende kan opleveren.

De customer experience verhoogt de verkoop
Uit onderzoek blijkt dat de klantervaring en sales hand in hand gaan. 92% van klanten die een positieve ervaring met de klantenservice hebben gehad, kopen waarschijnlijk nog een keer van dat bedrijf, terwijl slechts 9% dit doet van klanten die een slechte ervaring hebben gehad. Ook blijkt uit een onderzoek van Harvard Business Review dat klanten die in het verleden een positieve ervaring hebben gehad met een organisatie, 140% meer uitgeven vergeleken met mensen die een negatieve ervaring hebben gehad.

De customer experience wordt meer gewaardeerd dan prijs
Alleen de prijs van product of dienst gebruiken om uw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie is niet meer genoeg. Volgens Gartner vindt 64% de klantervaring belangrijker dan de prijs als het gaat om hun keuze voor een merk of bedrijf. Een ander onderzoek wijst uit dat in 2020, door de veranderende manier waarop klanten interactie hebben met een bedrijf, de customer experience de belangrijkste onderscheidende factor wordt, in plaats van de prijs.

De customer experience hangt samen met hogere klantloyaliteit
Uit onderzoek blijkt dat bij klanten die een positieve ervaring met een bedrijf hebben gehad, de kans groter is dat ze het merk of bedrijf aanbevelen, minder snel overstappen naar een ander bedrijf en sneller bereid zijn in de toekomst nieuwe aankopen te doen. Ook onderzoek van Forrester wijst uit dat er een correlatie is tussen klantervaringen en loyaliteit.

De customer experience verhoogt inkomsten
De klantervaring en inkomsten zijn met elkaar verbonden. Volgens Forbes is 86% van kopers bereid meer te betalen voor een betere klantervaring. Onderzoek van McKinsey & Co wijst ook uit dat bedrijven die de customer experience verbeteren, een toename van inkomsten zien van 10 tot 15%, en daarnaast ook nog een verlaging van kosten met 15 tot 20%.

Nog veel organisaties zijn niet in staat continue te voldoen aan de verwachtingen van klanten. Dit komt doordat ze nog geen CRM-systeem inzetten of dit niet goed inzetten. Met behulp van goede CRM-software kan de customer experience verbeterd worden. Wilt u meer weten over hóe CRM kan bijdragen aan het optimaliseren van de klantervaring? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het optimaliseren van de customer experience en het verbeteren van het bedrijfsresultaat met behulp van CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon