• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

4 manieren om meer uit Dynamics CRM te halen

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Veel organisaties implementeren tegenwoordig Microsoft Dynamics CRM of een ander systeem. Helaas zijn er ook veel organisaties die dit zelf proberen te doen of die een partner bij het traject betrekken die niet goed luistert naar hun behoeftes. Hierdoor wordt vaak niet uit CRM gehaald wat erin zit. Het is niet goed ingericht en daardoor niet gebruiksvriendelijk, de data wordt niet op de juiste manier verzameld, et cetera. Over het algemeen zijn er een paar problemen te noemen die vaak spelen bij organisaties waar CRM niet het gewenste resultaat opneemt, en dit zijn enkele methodes om dit te verbeteren.

Optimaliseer de formulieren
CRM-formulieren zijn het hart van een CRM-systeem. Goed vormgegeven formulieren maken het gebruik van CRM simpel en intuïtief. Slechte formulieren maken het echter een moeizaam klusje om data in te voeren. Denk goed na over welke velden verplicht moeten zijn en plaatst deze links in de eerste kolom. Zorg dat de meest relevante informatie van het formulier op het eerste scherm zichtbaar is.

Pas weergaves aan
De weergaves zijn wat het makkelijk kan maken om alle data in te zien en te analyseren, mits ze goed ingericht zijn en aangepast zijn op persoonlijke behoeftes. Zorg er bijvoorbeeld voor dat u meer dan 50 records tegelijkertijd kunt zien om gemakkelijk meerdere data tegelijkertijd te kunnen scannen.

Dashboards
Zodra de formulieren en weergaves goed zijn ingericht, kunnen gebruikers alle waardevolle data goed invoeren. Met deze data moet uiteraard wel wat gedaan worden. De belangrijkste functie is om gebruikers informatie te presenteren die gemakkelijk te lezen is en om ze inzicht te geven met betrekking tot hun dagelijkse werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Praat met de gebruikers en kom erachter hoe ze werken. Stel vast hoe ze taken, telefoontjes, etc. gebruiken om hun dag te plannen. Bouw vervolgens een dashboard met grafieken of weergaven die deze data tonen. Wat betreft de managers, probeer te bepalen welke gegevens ze in staat zou stellen hun taken uit te voeren. Denk aan grafieken en overzichten die openstaande cases en verkoopkansen weergeven, zodat managers inzicht hebben in de voortgang van medewerkers maar ook om te zorgen dat de klanttevredenheid hoog blijft.

Integreer processen in CRM
Een goede workflow automatiseert belangrijke taken binnen uw organisatie. Denk aan het inplannen van follow-up mails of telefoontjes naar potentiële klanten, het verzenden van geautomatiseerde campagnemails, et cetera. Het helpt bij de kleine details waardoor u een betere indruk maakt bij klanten en leads en bespaart daarnaast ook nog eens tijd. Workflows kunnen een herinnering instellen om een hot lead die u laatst heeft gesproken op te volgen, een lead sluiten die niet aan bepaalde condities voldoet, noem maar op. Zoek met de gebruikers uit welke terugkerende taken geautomatiseerd kunnen worden. Dit draagt bij aan een hogere gebruiksvriendelijkheid, betere customer experience en er wordt tijd bespaard.

Microsoft Dynamics CRM biedt vele mogelijkheden voor uw organisatie, om de productiviteit en het bedrijfsresultaat te verhogen en de customer experience te optimaliseren. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van dit CRM-systeem voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo