• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

4 CRM trends voor 2016

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

CRM heeft de afgelopen jaren verschillende ontwikkelingen doorgemaakt. Werken met CRM wordt door steeds meer organisaties gedaan en dit wordt ook steeds belangrijker om klanten aan te trekken en om relaties en klanten beter te kunnen benaderen en helpen. Ook dit jaar blijft CRM door ontwikkelen, we zetten enkele trends op een rijtje.

Analyse mogelijkheden worden belangrijker
CRM gaat meer voorspellende mogelijkheden krijgen. Data-analyse wordt steeds belangrijker om bijvoorbeeld beter in te spelen op de markt en doelgroep en betere strategische keuzes te maken. Ook het klantcontact kan gepersonaliseerd worden met behulp van data en analytics. Met ‘predictive analytics’ kunnen voorspellingen gedaan worden op basis van grote hoeveelheden data. De klantinformatie die opgeslagen wordt in CRM-systemen kan hier een grote rol in spelen.

Social wordt meer geïntegreerd in CRM
Tegenwoordig zit bijna iedereen, dus ook de doelgroepen van organisaties, op social media. Ook steeds meer organisaties zijn hier aanwezig, maar nog lang niet elke organisatie heeft hun accounts gekoppeld aan het CRM-systeem. De integratie van social media in het CRM-systeem wordt echter steeds belangrijker om data te verzamelen, maar ook om de marketing en klantenservice te optimaliseren.

CRM via SaaS-model neemt toe
Waar voorheen organisaties nog werkten met Excel of Outlook als CRM-systeem, wint Software as a Service aan terrein. Het wordt steeds belangrijker dat medewerkers altijd en overal zaken kunnen doen en dus ook toegang hebben tot het CRM-systeem. Ook toegang tot het systeem via mobiele apparaten wordt steeds belangrijker, zeker voor medewerkers die veel op pad zijn.

CRM is niet meer alleen voor de salesafdeling
Vooral voor de salesafdeling was CRM belangrijk, zij werken immers het meest met prospects en klanten en hebben dus inzicht nodig in de klantinformatie. CRM wordt echter steeds meer organisatie breed ingezet om zo klantcentraal te kunnen werken. Ook de marketingafdeling en de klantenservice werken met CRM, maar ook het management, HRM, et cetera. CRM is niet meer alleen van de salesafdeling maar wordt steeds meer door de hele organisatie gebruikt om een 360 graden klantbeeld te krijgen en de klant beter te kunnen benaderen.

Bent u op zoek naar een CRM-systeem wat al aan bovenstaande punten voldoet? Microsoft Dynamics CRM is zo’n systeem. Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag dan een gratis demo aan!

Probeer gratis demo

Bron: CIO