• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

360 graden klantbeeld met Dynamics CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In eerdere blogs hebben we het al gehad over het optimaliseren van de klantbeleving met behulp van CRM. Zo kunnen sales-en marketingprocessen geoptimaliseerd worden met CRM en kunnen (potentiële) klanten op het juiste moment op een meer persoonlijke manier benaderd worden. Door de customer journey in kaart te brengen kunnen de sales- en marketingactiviteiten hierop aangesloten worden en kan zo de customer experience verbeterd worden. Maar om dit allemaal te kunnen doen, moet er eerst een 360 graden klantbeeld opgesteld worden. Microsoft Dynamics CRM kan u hierbij helpen.

Bestaande data verzamelen
In de hele organisatie is informatie over klanten te vinden. Als u nog niet met CRM werkt is deze data waarschijnlijk versnipperd over verschillende afdelingen en programma’s. De eerste stap in het creëren van een compleet klantbeeld is dan ook het verzamelen van al deze data. Door met Microsoft Dynamics CRM te gaan werken is het goed mogelijk om verschillende systemen te koppelen. Denk hierbij aan administratieve- en financiële software, ERP, marketing automation software, et cetera. Zo komt alle belangrijke klantinformatie ook in CRM te staan.

Dataverrijking
Als u de bestaande data verzameld heeft, kunt u deze data aanvullen met waardevolle informatie die u op verschillende manieren verkrijgt. Zo zouden alle contactmomenten met een (potentiële) klant opgeslagen moeten worden. Maar ook via verschillende kanalen kunt u het klantprofiel uitbreiden, denk hierbij aan uw website, social media, et cetera. Met behulp van Dynamics CRM kunt u dit vastleggen.

Op basis van de opgebouwde klantprofielen kunt u een centraal klantbeeld opstellen. Hiermee kunt u vervolgens aan de slag om de customer journey in kaart te brengen en de klantervaring te verbeteren.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de klantervaring te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon