• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

3 manieren om beter zaken te doen met Dynamics CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Elke organisatie kent zo zijn problemen, van slechte samenwerking tot te weinig inzicht in de pipeline. Maar als het binnen een organisatie niet soepel verloopt, merkt de klant dit ook. Als u moeite heeft om bedrijfsprocessen te stroomlijnen, is het misschien tijd om met CRM te beginnen. Door kleine dingen makkelijker en efficiënter te maken, zoals overzicht houden, kan veel tijd bespaard worden met het oplossen van problemen in de processen, en is er meer tijd om zaken te doen. In deze blog bespreken we drie manieren waarop uw organisatie beter kan presteren dankzij de inzet van Microsoft Dynamics CRM.

Ga georganiseerder te werk
Overzicht houden over alle klanten en leads kan hectisch worden. Door te werken met CRM kunt u echter veel beter overzicht houden over alle taken die nog uitgevoerd moeten worden. Dynamics CRM geeft bijvoorbeeld reminders van agenda-items en van acties die uitgevoerd moeten worden gedurende een salescyclus. Ook kunnen documenten veel makkelijker opgeslagen en gevonden worden, zodat een klant niet lang hoeft te wachten voor u iets heeft gevonden. Een document kan direct geüpload worden in het klant- of leadprofiel. CRM helpt om overzicht te bewaren en georganiseerder te werk te gaan.

Wees productief
Door de krachtige integratie van Dynamics CRM en Office 365, kan de productiviteit van medewerkers sterk toenemen. Als u werkt met Outlook, kan de CRM database eenvoudig aangevuld worden met de informatie van de zender van een e-mail. Als ze nog niet in CRM staan, kan dit eenvoudig vanuit Outlook als nieuwe record toegevoegd worden, en bestaande records kunnen eenvoudig uitgebreid worden, zonder Outlook te moeten verlaten. Ook het bekijken en analyseren van documenten en data werkt met een integratie met Office 365 eenvoudig en snel. Zo kan data eenvoudig vanuit CRM in Excel geëxporteerd worden en bekeken worden in de CRM-omgeving. Het switchen tussen applicaties wordt hierdoor overbodig.

Vergroot het inzicht
Veel organisaties focussen zich op het aantrekken van nieuwe klanten, en verliezen daardoor soms de bestaande klanten uit het oog. Dynamics CRM helpt u ervoor te zorgen dat u klanten in het oog houdt, ongeacht waar ze in de salescyclus zitten. U kunt bijhouden wat klanten kopen, wanneer ze waarschijnlijk een nieuwe aankoop gaan doen. Hierdoor kunt u op de juiste momenten contact met klanten opnemen, gepersonaliseerde content versturen of voorstellen doen die beter aansluiten op de situatie. Daarnaast kunt u de kansen voor cross-selling vergroten. Door inzicht in de aankoophistorie van een klant, kunt u producten of diensten voorstellen die hierop aansluiten.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de productiviteit te verhogen en salesresultaten te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon